پرزیدنت

پرزیدنت (۲۰۱۴) (۱)
(2014) The President

کارگردان: اسم اهنگ فیلم پرزیدنت مخملباف محسن مخملباف
نویسنده: محسن مخملباف / مرضیـه مشکینی
تهیـه‌کننده: مـیثم مخلباف / ولادیمـیر کاتچاراوا / مایک دونی / سم تیلور

ژانر: سیـاسی / اکشن / درام
محصول: گرجستان / فرانسه / بریتانیـا / آلمان
مدت: ۱۲۰ دقیقه

بخشی از افتخارات:

۱) برنده‌ی هوگوی طلایی به منظور بهترین فیلم از جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم شیکاگو درون سال ۲۰۱۴

۲) برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلم از دید ِ مخاطبین از جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم توکیو درون سال ۲۰۱۴

۳) برنده‌ی جایزه‌ی بهترین فیلم از دید ِ مخاطبین از جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم بیروت درون سال ۲۰۱۴

پرزیدنت

این‌که فیلم پرزیدنت،در کدام کشور اتفاق مـی‌افتد اصلا مـهم نیست چون این فیلم وابسته بـه زمان و مکان ِ خاصی نیست. اسم اهنگ فیلم پرزیدنت مخملباف این فیلم ماجرای غم‌انگیزی‌ست کـه مردم دنیـا همواره با آن درگیر بوده‌اند، اسم اهنگ فیلم پرزیدنت مخملباف ماجرای دیکتاتورها و خودکامگان ِ خودشیفته.

کسانی کـه مردم آن‌ها را بر سر کار و امور کشورشان مـی‌گذارند و با بدست آوردن قدرت، این افراد مردم و عدالت را از یـاد مـی‌برند و در عوض، خفقان و ظلم و کشتار را به‌خوبی یـاد مـی‌گیرند!

گرچه نام فیلم پرزیدنت هست و این اسم ناخودآگاه بیننده را بـه یـاد ِ رای و انتخابات مـی‌اندازد؛ ولی درون حقیقت اشاره بـه دیکتاتورهایی دارد کـه همواره سعی کرده‌اند خود را موجه جلوه دهند حتی اگر بعد از بـه قدرت رسیدن، دیگر حاضر بـه ترک جایگاه خود نباشند.

پرزیدنت

فیلم از کمـی قبل از انقلاب مردمـی آغاز مـی‌شود کـه به آوارگی مستبد ِ قصه و نوه‌ی کوچکش مـی‌انجامد. اسم اهنگ فیلم پرزیدنت مخملباف درون حین فرار، او با مسائل و افراد غریبه و آشنا مواجه مـی‌شود، مواجهه‌هایی کـه سبب مـی‌گردد بداند طی سالیـان زمامداری ِ ظالمانـه‌ی او، بـه مردم چه رفته هست و این‌که چطور مردم تقاص نابخردی دوران ِ دیکتاتوری او را بعد داده و مـی‌دهند، تقاصی کـه در این فیلم، حتی نوه‌ی کوچک او هم شامل مـی‌شود.

فیلم پرزیدنت، فیلمـی‌ست بسیـار تاثیرگذار کـه بیشتر از آن‌که مردم تماشایش کنند، سران ِ‌همـه‌ی کشورها حتما آن را ببینند و برای لحظه‌ای هم کـه شده، درون احوال خود و اطرافیـان‌شان، تأمل کنند.

پی‌نوشت:

۱) برای دریـافت اطلاعات بیشتر درون مورد فیلم «پرزیدنت» اینجا کلیک کنید.




[پرزیدنت (۲۰۱۴) - محسن مخملباف - منوی فیلم با مخلفات ... اسم اهنگ فیلم پرزیدنت مخملباف]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Tue, 14 Aug 2018 11:50:00 +0000